Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

Διατροφή και προσδόκιμο ζωής: νέα έρευνα

Τα νέα είναι καλά και επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά ότι οι διατροφικές μας επιλογές μπορούν να μας προσθέσουν χρόνια, εξασφαλίζοντας ισορροπία στο μικροβίωμα του εντέρου, υποστηρίζοντας το ανοσοποιητικό μας, καταπολεμώντας ασθένειες και κατευνάζοντας συμπτώματα σε διάφορες παθήσεις και αυτοάνοσα νοσήματα. Από την άλλη, δυστυχώς η ανθυγιεινή διατροφή παραμένει πρωταρχική αιτία θανάτου και αναπηρίας παγκοσμίως, με κατ’ εκτίμηση 1 στους 4 θανάτους να προκαλούνται από κακή διατροφή, συμπεριλαμβανομένων όλων των πρόωρων θανάτων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στη μελέτη που θα δούμε σήμερα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν προϋπάρχουσες μετα-αναλύσεις και δεδομένα από τη μελέτη Global Burden of Diseases για να χτίσουν ένα μοντέλο που δίνει τη δυνατότητα άμεσης εκτίμησης των επιδράσεων στο προσδόκιμο ζωής μιας ευρείας λίστας διαιτητικών αλλαγών. Με βάση προηγούμενα δεδομένα, η καλύτερη διατροφή θεωρούνταν αυτή με την υψηλότερη πρόσληψη ολικής άλεσης, οσπρίων, φαριών, φρούτων, λαχανικών, που συμπεριλάμβανε και ξηρούς καρπούς, ενώ ταυτόχρονα το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας, όπως επίσης τα επεξεργασμένα δημητριακά και τα αναψυκτικά με ζάχαρη αποφεύγονταν. Η διατροφή αυτή είναι παρόμοια με το Eat-Lancet Planetary Health Plate και συμπεριλάμβανε τις παρακάτω ποσότητες τροφών καθημερινά: Ολική άλεση 225γρ. (φρέσκο βάρος) ή 75 γρ. (αποξηραμένο βάρος), λαχανικά 400 γρ., φρούτα, 400 γρ., ξηροί καρποί 25 γρ., ψάρι 200 γρ., αυγά 25 γρ. (μισό αυγό), γαλακτοκομικά 200 γρ., επεξεργασμένα δημητριακά 50 γρ., κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας 0 γρ., λευκό κρέας 50 γρ., αναψυκτικά με ζάχαρη 0γρ., λάδι 25γρ.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μια βιώσιμη αλλαγή από την κλασική, δυτικού τύπου διατροφή από την ηλικία των 20, μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής κατά 10,7 χρόνια στις γυναίκες και 13 χρόνια στους άντρες. Το μεγαλύτερο όφελος, μάλιστα, παρατηρούνταν με τη μεγαλύτερη κατανάλωση οσπρίων (γυναίκες: 2,2 χρόνια, άντρες: 2,5 χρόνια), ολικής άλεσης (γυναίκες: 2 χρόνια, άντρες: 2,3 χρόνια) και ξηρών καρπών (γυναίκες 1,7 χρόνια, άντρες 2 χρόνια) και τη μικρότερη κατανάλωση κρέατος (γυναίκες 1,6 χρόνια, άντρες 1,9 χρόνια) και επεξεργασμένου κρέατος (γυναίκες 1,6 χρόνια, άντρες 1,9 χρόνια).

Η μετάβαση από μια τυπική δίαιτα σε καλύτερη διατροφή στα 60 εκτιμήθηκε ότι αυξάνει το προσδόκιμο ζωής κατά 8 χρόνια για τις γυναίκες και 8,8 χρόνια για τους άντρες, ενώ οι 80χρονοι κερδίζουν 3,4 χρόνια. Ακόμα και μια όχι ολοκληρωτική μετάβαση σε μια καλύτερη διατροφή, μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής κατά 6,2 χρόνια σε γυναίκες 20 χρονών στις Ηνωμένες Πολιτείες και αντίστοιχα 7,3 χρόνια σε άντρες. Τα αποτελέσματα βασίστηκαν σε δεδομένα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά παρόμοια τάση παρατηρήθηκε και σε δεδομένα της Κίνας και της Ευρώπης.

Οι επικεφαλής συμπεραίνουν, λοιπόν, ότι μια βιώσιμη αλλαγή από την κλασικού τύπου δυτική διατροφή σε μια βελτιωμένη διατροφή με βάση τις φυτικές τροφές μπορεί να μεταφραστεί σε αύξηση του προσδόκιμου ζωής για περισσότερο από 10 χρόνια. Σημειώστε, επίσης, ότι σύμφωνα με προηγούμενη αναφορά από τη Nurses’ Health Study και τη Health Professionals Follow-Up μελέτη, τα χρόνια που κερδίζει κάποιος από τη βελτίωση της διατροφής του είναι ποιοτικά.

Πηγές
https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1003889
https://shireenkassam.medium.com/review-of-the-weeks-plant-based-nutrition-news-20th-february-2022-13ac84fdef8d
https://eatforum.org/eat-lancet-commission/
https://www.bmj.com/content/368/bmj.l6669

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.