Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

Μάθετε γιατί πρέπει να βάλετε αυτούς τους σπόρους στη διατροφή σας

Ίσως για πολλούς να μην αποτελούν μια τροφή που θα τη λαχταρίσουν, αλλά οι σπόροι όπως ο ηλιόσπορος, οι σπόροι chia, το σουσάμι κ.ο.κ. είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, καλά λιπαρά και πλήθος αντιοξειδωτικών. Αυτό σημαίνει ότι εκτός του ότι συμβάλλουν στον κορεσμό και μας κρατούν μακριά από το τσιμπολόγημα, κάνουν καλό στο έντερο, την καρδιά, την επιδερμίδα και καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν τη γήρανση του οργανισμού, αλλά και σοβαρές ασθένειες.

Δοκιμάστε να τους προσθέσετε στην καθημερινότητά σας, είτε καταναλώνοντάς τους σκέτους, είτε προσθέτοντάς τους στη σαλάτα, το γιαούρτι, τα δημητριακά, σε συνδυασμό με αποξηραμένα φρούτα κ.ο.κ., ξεκινώντας από τους παρακάτω.

Σουσάμι

Το σουσάμι αποτελεί μια από τις πιο παλιές καλλιέργειες ελαιούχων σπόρων που είναι γνωστές. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πρωτεΐνη, ενώ αποτελεί και πηγή ψευδαργύρου, που μπορεί να τονώσει τη σεξουαλική υγεία, βοηθώντας στην παραγωγή τεστοστερόνης και σπέρματος, αλλά και την υγεία γενικότερα. Ακόμη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και μαγνήσιο που κάνουν καλό στα οστά, αλλά και σε σίδηρο και βιταμίνη Β6 που παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και την παραγωγή ενέργειας.

Κολοκυθόσπορος

Γευστικοί και τραγανοί, οι κολοκυθόσποροι γνωστοί και ως πασατέμπος, είναι μια γευστική πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου, βιταμινών Β, μαγνησίου και πρωτεΐνης. Όλα αυτά σημαίνουν ότι κάνουν καλό στο νευρικό σύστημα, τονώνουν την άμυνα του οργανισμού, φέρνουν κορεσμό και χαρίζουν δύναμη και ενέργεια. Συν τοις άλλοις, οι κολοκυθόσποροι σημειώνουν υψηλή συγκέντρωση του αμινοξέος τρυπτοφάνη, που ενισχύει την παραγωγή σεροτονίνης, η οποία βοηθά στη μείωση του στρες. Δοκιμάστε να τους ψήσετε και να γαρνίρετε τις σούπες σας ή να τους προσθέσετε σε σπιτικές μπάρες, γκρανόλα κ.λπ.

Ηλιόσπορος

Αποτελεί εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέως, το οποίο συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, ενώ μας παρέχει και βιταμίνη Ε, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα από βλάβες και μπορεί να βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου. Ο ηλιόσπορος έχει επίσης μεγάλη περιεκτικότητα σε μαγνήσιο που κάνει καλό στα οστά και βοηθά στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε υγιή επίπεδα, ενώ παρέχει στον οργανισμό σίδηρο, βιταμίνη Β6, λιγοστό ασβέστιο και ελάχιστη βιταμίνη C.

Σπόροι κάνναβης

Οι αποφλοιωμένοι σπόροι κάνναβης αποτελούν μια ολοκληρωμένη πηγή πρωτεΐνης, με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό, που σημαίνει ότι σας χαρίζουν κορεσμό. Εκτός της πρωτεΐνης, είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία εκτός του ότι κάνουν καλό στην καρδιά, προωθούν τα υγιή μαλλιά και δέρμα. Συν τοις άλλοις, περιέχουν φυτοστερόλες, δηλαδή φυτικά παράγωγα που μειώνουν τη χοληστερίνη. Χρησιμοποιήστε τους σε σαλάτες, smoothies, στο κέικ, το γιαούρτι, τα δημητριακά.

Σπόροι chia

Πολύ δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, οι σπόροι chia έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και φυλλικό οξύ, η έλλειψη των οποίων προκαλεί αναιμία, ενώ κάνουν καλό και στα οστά, χάρη στο ασβέστιο και το μαγνήσιο. Ακόμη, περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που κάνουν καλό στην καρδιά, αλλά και διαλυτές φυτικές ίνες που μας χορταίνουν για περισσότερη ώρα και καθυστερούν την πείνα, ευεργετώντας και το έντερο. Φροντίστε, μόνο, να τους προσθέσετε σε κάτι υγρό πριν τους καταναλώσετε και να περιμένετε να διογκωθούν, ώστε να μπορέσετε να τους χωνέψετε πιο εύκολα. Οι σπόροι chia ταιριάζουν ιδανικά σε smoothies, πουτίγκες και σαλάτες, ενώ μπορείτε να τους αξιοποιήσετε και στο πρωινό σας μαζί με βρώμη.

Σπόροι μουστάρδας

Γνωστοί και ως σπόροι σιναπιού, οι σπόροι μουστάρδας μπορούν να καταναλωθούν σε σκόνη, η οποία δίνει πικάντικη γεύση σε σάλτσες, σούπες και άλλα φαγητά ή να πάρετε το βλαστό τους και να τον αξιοποιήσετε στη μαγειρική σας. Περιέχουν σελήνιο που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και μαγγάνιο, αλλά πρέπει να αποφεύγονται από άτομα που έχουν έλκος.

Λιναρόσπορος

Μια πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, ο λιναρόσπορος είναι γνωστός για το ότι συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και μας χαρίζει το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα του κάνουν καλό στην υγεία του εγκεφάλου, ενώ σχετίζονται και με την υγεία των ματιών, αφού μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, μιας πάθησης των ματιών που αποτελεί την κυριότερη αιτία σημαντικής μείωσης της όρασης σε ηλικιωμένα άτομα. Έρευνες έχουν δείξει επίσης ότι μπορεί να παίζει ρόλο στην πρόληψη ορισμένων ειδών καρκίνου, γι’ αυτό βάλτε τον από σήμερα κιόλας στη σαλάτα και το γιαούρτι σας ή πασπαλίστε τον στα δημητριακά σας.

Σπόροι ροδιού

Πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά, οι σπόροι του ροδιού καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και τη γήρανση, ενώ αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, δίνοντας ώθηση στην άμυνα του οργανισμού. Οι φυτικές ίνες δεν λείπουν και εδώ, ενώ από τους σπόρους του ροδιού λαμβάνουμε και μικρή ποσότητα καλίου, που βοηθά στην ισορροπία της αρτηριακής πίεσης, όπως και βιταμίνη Κ και σίδηρο.

Tags

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.