Ηρώων Πολυτεχνείου 67, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

Vegan Χριστούγεννα: γίνεται και είναι πεντανόστιμα!

Τα εορταστικά τραπέζια είναι μια υπέροχη ευκαιρία για να βρεθούμε με τους αγαπημένους μας ανθρώπους, να μαγειρέψουμε γι’ αυτούς, να μοιραστούμε τη γαστρονομική εμπειρία, να γελάσουμε, να χαλαρώσουμε, να γιορτάσουμε. Αυτή είναι η πραγματική ουσία, οι πρωταγωνιστές είμαστε εμείς και οι συνδαιτυμόνες μας, τα γέλια και οι κουβέντες μας, η αγάπη μεταξύ μας, κι όχι η γαλοπούλα ή το χοιρινό πρασοσέλινο.

Φέτος, λοιπόν, δώστε έμφαση σε ένα τέτοιο εορταστικό τραπέζι και εμπλουτίστε το με αγάπη, προσπαθώντας να μειώσετε όσο γίνεται τα κρεατικά και να αυξήσετε τα δημιουργικά πιάτα με φυτικές τροφές. Εδώ είμαι για να σας δώσω ιδέες που και θα είναι λαχταριστές και θα εντυπωσιάσουν και είναι υγιεινές και με σεβασμό για τον πλανήτη και τα ζώα. Ουδείς χαμένος δηλαδή!

Πουρές γλυκοπατάτας
Οι συνοδευτικές πατάτες, τα σουφλέ πατάτας με τυριά και μπέικον κ.ο.κ. μπορούν να δώσουν τη θέση τους σε έναν σούπερ αρωματικό πουρέ πατάτας, που μπορείτε να φτιάξετε πανεύκολα. Βράστε 4-5 γλυκοπατάτες (αναλόγως τα άτομα, υπολογίστε 1 γλυκοπατάτα για περίπου 1 μερίδα) κι αφού βράσουν κόψτε τες σε κομμάτια. Προσθέστε στο μπλέντερ και χτυπήστε είτε με κάποιο φυτικό βούτυρο, είτε με 3-4 κ.σ. έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, 2 σκελίδες σκόρδο, κουρκουμά, πιπέρι, αλάτι και λίγο μπούκοβο για έξτρα πικάντικη γεύση. Αυτό ήταν!

Σάλτσα μανιταριών
Μπορείτε να την αξιοποιήσετε σε ρύζι, κινόα, πουρέ ή σε υποκατάστατα κρέατος που θα ψήσετε και πιστέψτε με, είναι σούπερ απολαυστική και θυμίζει αρκετά σάλτσα από κρέας, για όσους δεν μπορούν να αποχωριστούν έτσι εύκολα κάποιες συνήθειες. Θα χρειαστείτε για περίπου 8 μερίδες 2 κ.σ. έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, ψιλοκομμένα μανιτάρια της αρεσκείας σας περίπου στα 120 γραμμάρια, αποξηραμένο θυμάρι και δεντρολίβανο (περίπου 1 κ.γ. από το καθένα), 3 κ.σ. αλεύρι αμυγδάλου ή ό,τι θέλετε, 2-3 φλιτζάνια ζωμό λαχανικών, αλάτι, πιπέρι. Ζεστάνετε το ελαιόλαδο σε ένα τηγάνι ή μικρή κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά και προσθέστε το κρεμμύδι και το σκόρδο (φροντίστε να το έχετε κόψει 10 λεπτά νωρίτερα για να απελευθερώσει τις θρεπτικές ουσίες του). Σοτάρετε μέχρι να μαλακώσουν για περίπου 5-6 λεπτά και έπειτα προσθέστε και τα μανιτάρια, τα βότανα, το αλάτι και το πιπέρι και μαγειρέψτε μέχρι να μαλακώσουν ανακατεύοντας για περίπου 5 λεπτά. Προσθέστε και το αλεύρι και συνεχίστε για 1 ακόμη λεπτό να ανακατεύετε. Τέλος, προσθέστε τα 2 φλιτζάνια του ζωμού λαχανικών και ανακατέψτε, αφήνοντας το μείγμα να σιγοβράσει και να μαγειρευτεί για 5-10 λεπτά, μέχρι οι γεύσεις να μπλεχτούν μεταξύ τους και το μείγμα να γίνει παχύρρευστο. Αν σας βγει πολύ πηχτό, προσθέστε λίγο ζωμό ακόμη σταδιακά. Δοκιμάστε, προσαρμόστε αλάτι, πιπέρι και σερβίρετε όσο είναι ζεστό!

Γλασαρισμένα λαχανάκια Βρυξελλών
Όσοι δεν τα συμπαθείτε, μην ξινίζετε! Αν τα καραμελώσετε ωραία, είναι το τέλειο χριστουγεννιάτικο συνοδευτικό, σούπερ υγιεινό και μπορείτε να φάτε όσο θέλετε! Θα χρειαστείτε ½ κιλό πλυμένα και κομμένα στη μέση λαχανάκια Βρυξελλών για 4 μερίδες, 2 κ.σ. έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ½ φλιτζάνι μπαλσάμικο, 2 κ.σ. μελάσα, 1 κ.σ. μουστάρδα, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο, αλάτι, πιπέρι και λίγο κουρκουμά. Σε ένα μεγάλο ταψί βάλτε το λάδι σας σε μέτρια φωτιά και μόλις κάψει προσθέστε τα λαχανάκια σας με την κομμένη πλευρά προς τα κάτω. Σοτάρετε για 3-4 λεπτά, μέχρι να αποκτήσουν χρυσαφένιο χρώμα στο κάτω μέρος κι έπειτα προσθέστε ¼ του φλιτζανιού νερό και βάλτε το καπάκι. Αφήστε τα για 3 λεπτά να μαλακώσουν (αν χρειαστεί προσθέστε κι άλλο νερό, αναλόγως το σκεύος σας). Έπειτα βγάλτε τα λαχανάκια σας από το τηγάνι και βάλτε τα σε ένα μεγάλο μπολ. Προσθέστε το μπαλσάμικο, τη μελάσα, τη μουστάρδα, το σκόρδο, κουρκουμά, αλάτι, πιπέρι και ανακατέψτε. Απλώστε σε μια λαδόκολλα και ψήστε για μερικά λεπτά μέχρι να καραμελώσουν.

Λαχανικά στο πυρέξ με τόπινγκ κρεμμυδιών
Λαχανικά και μπαχαρικά σε ένα αρωματικό πιάτο που σίγουρα δεν έχετε ξαναδοκιμάσει! Για 4 μερίδες θα χρειαστείτε 500 γρ. πράσινα φασολάκια, 6 κ.σ. έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, 2 μέτρια φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα, 220 γρ. μανιτάρια κομμένα, αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι, 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, ¼ του φλιτζανιού αλεύρι αμυγδάλου, 3 φλιτζάνια ρόφημα αμυγδάλου. Για το τόπινγκ με τα κρεμμύδια, θα χρειαστείτε 1 κρεμμύδι κομμένο σε λεπτές φέτες, 1 κ.σ. έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, λίγο αλάτι, λίγο πιπέρι, 3 κ.σ. αλεύρι αμυγδάλου και 2 κ.σ. τρίμμα φρυγανιάς (ή τρίμμα αμυγδάλου αν θέλετε το γεύμα να μην περιέχει γλουτένη). Ξεκινήστε με το τόπινγκ, βάζοντας σε ένα μπολ όλα τα υλικά για το τόπινγκ, ανακατεύοντας μέχρι τα κρεμμύδια να καλυφθούν και ψήνοντας σε μια λαδόκολλα στο φούρνο για 6-8 λεπτά στους 180, μέχρι να πάρουν χρώμα. Σε ένα άλλο μπολ, βάλτε νερό με πάγο και αφήστε το στην άκρη. Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάλτε νερό με αλάτι να βράσει και προσθέστε τα φασολάκια, τα οποία θα αφήσετε να μαγειρευτούν για περίπου 6 λεπτά, μέχρι να έχουν ένα πράσινο φωτεινό χρώμα. Με μια τρυπητή κουτάλα, μεταφέρετε τα φασολάκια σας γρήγορα στο μπολ με τον πάγο κι έπειτα στραγγίξτε και βάλτε τα σε ένα μεγάλο μπολ. Έτσι τα φασολάκια σας θα διατηρήσουν έντονο και ζωηρό χρώμα και τραγανότητα. Στη συνέχεια πάρτε ένα μεγάλο τηγάνι, βάλτε το σε μέτρια φωτιά και προσθέστε 2 κ.σ. ελαιόλαδο. Προσθέστε το φρέσκο κρεμμυδάκι και σοτάρετε για 5 λεπτά. Έπειτα προσθέστε τα μανιτάρια και πασπαλίστε με αλάτι και πιπέρι. Σοτάρετε για άλλα 5 λεπτά και προσθέστε και το σκόρδο. Ανακατέψτε και μεταφέρετέ τα στο μπολ με τα φασολάκια. Στο ίδιο τηγάνι, προσθέστε τις υπόλοιπες 4 κ.σ. ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά και προσθέστε το αλεύρι. Ανακατέψτε για 2 περίπου λεπτά και έπειτα ρίξτε σταδιακά και το γάλα αμυγδάλου, ανακατεύοντας, αφήνοντας να σιγοβράσει, μέχρι να αρχίσει να πήζει, για περίπου 4 λεπτά. Απομακρύνετε από τη φωτιά και προσθέστε το μείγμα σας στο μπολ με τα υπόλοιπα υλικά. Ανακατέψτε μέχρι να αναμειχθούν όλα καλά και μεταφέρετέ τα σε ένα πυρέξ. Ψήστε για περίπου 20 λεπτά στους 180 κι έπειτα προσθέστε το τόπινγκ κρεμμυδιών και ψήστε ακόμη 5 λεπτά.

Σοκολατένιο fudge με φουντούκι
Ο τέλειος επίλογος δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει… σοκολάτα! Το fudge αυτό είναι vegan, χωρίς γλουτένη και σίγουρα από τα πιο νόστιμα γλυκά που έχετε φάει! Θα χρειαστείτε 2 φλιτζάνια τσιπς σοκολάτας υγείας ή ψιλοκομμένη Fairtrade κουβερτούρα υγείας, με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο (τουλάχιστον 70%), 1/3 του φλιτζανιού παχύρρευστο γάλα καρύδας, ¼ του φλιτζανιού βούτυρο φουντουκιού με κομματάκια φουντούκι, 4 κ.σ. σιρόπι σφενδάμου ή μελάσα, ¼ κ.γ. εκχύλισμα βανίλιας, λίγο αλάτι και 1 φλιτζάνι καβουρντισμένα και ψιλοκομμένα φουντούκια, το οποίο θα το χωρίσετε σε ¾ και ¼. Σε  μια μεγάλη κατσαρόλα βάλτε όλα τα υλικά σας εκτός από τα φουντούκια. Αφήστε να λιώσουν και να αναμειχθούν σε χαμηλή φωτιά ανακατεύοντας συνεχώς. Στο μεταξύ, απλώστε σε ένα ταψί 23×13 λαδόκολλα. Μόλις το μείγμα σας λιώσει, προσθέστε τα ¾ του φλιτζανιού φουντούκια και περιχύστε το fudge στο ταψί. Αφήστε το για περίπου 20 λεπτά και έπειτα πασπαλίστε τα υπόλοιπα φουντούκια από πάνω. Βάλτε το στο ψυγείο για 2 ώρες ή μέχρι να πήξει και είναι έτοιμο. Μπορείτε να το κόψετε όταν θα είναι ακόμα κρύο, αλλά θα είναι πιο εύκολο αν είναι σε θερμοκρασία δωματίου, στην οποία μπορείτε να το αφήσετε 1 μέρα.


Καλή όρεξη και καλές γιορτές!
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *