Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

Τι να βάλουμε στη διατροφή μας για να κόψουμε το τσιγάρο

Η διακοπή του καπνίσματος είναι μια σοβαρή υπόθεση για όσους θέλουν να απαλλαχτούν από αυτό και σίγουρα δεν είναι εύκολη. Ένας σημαντικός λόγος είναι ο εθισμός που προκαλεί η νικοτίνη και μάλιστα η εξάρτηση σε αυτή οδηγεί σε έναν νευροβιολογικό εθισμό, που έχει ταξινομηθεί επίσημα ως ιατρική ασθένεια.

Και σε αυτές τις περιπτώσεις, όμως, υπάρχουν τροφές που μπορούν να βοηθήσουν όταν στα άμεσα σχέδιά σας είναι να απεξαρτηθείτε από αυτή την κακή συνήθεια.

Στην προσπάθεια διακοπής καπνίσματος, θα πρέπει να μην υποβάλλετε σε έξτρα στερήσεις τον εαυτό σας, έτσι ώστε να μην χάσετε τη συγκέντρωσή σας, γι’ αυτό αποφύγετε τη δίαιτα, όσο κάνετε την προσπάθειά σας. Φροντίστε μόνο να αξιοποιήσετε στο διατροφικό σας πλάνο τροφές που φαίνεται να σας στρέφουν μακριά από το τσιγάρο και να αποφύγετε τις συνήθειες που το συνοδεύουν.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος στις 31 Μαΐου, ας δούμε πώς μπορούμε να αφήσουμε τη διατροφή να βοηθήσει ώστε να απαλλαγούμε από την καρκινογόνο αυτή συνήθεια.

Γαλακτοκομικά

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι λίγο γάλα πριν το κάπνισμα ενός τσιγάρου χειροτερεύει τη γεύση του κι έτσι δεν είναι πλέον τόσο απολαυστικό. Την ίδια δράση έχει το να βουτήξετε τσιγάρα μέσα στο γάλα και να τα αφήσετε να στεγνώσουν. Αυτό αφήνει μια πικρή επίγευση, η οποία δεν είναι καθόλου απολαυστική για τους εθισμένους στη νικοτίνη, ενώ φαίνεται πως την ίδια επίδραση έχουν όλα τα γαλακτοκομικά, όπως το τυρί, το γιαούρτι κ.ο.κ.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C

Είναι γνωστό ότι το κάπνισμα μειώνει τα αποθέματα βιταμίνης C στον οργανισμό, οπότε στους καπνιστές η βιταμίνη C είναι ούτως ή άλλως απαραίτητη. Εκτός αυτού, όμως, η αποκατάσταση της βιταμίνης C στον οργανισμό δείχνει να παίζει ρόλο στη μείωση της επιθυμίας για τσιγάρο σύμφωνα με έρευνες. Τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες και τα μούρα εν γένει, οι πιπεριές, το μπρόκολο, η λαχανίδα, το ακτινίδιο είναι μερικές μόνο από τις επιλογές σας.

Τζίνσενγκ

Γνωστό και ως «ρίζα της ζωής», το τζίνσενγκ προστατεύει τον οργανισμό από τις αρνητικές επιδράσεις του στρες κι αν σκεφτούμε ότι το άγχος είναι ένας σημαντικός λόγος που ωθεί στο κάπνισμα, όπως και το ότι η διακοπή του προκαλεί επίσης στρες, τότε καταλαβαίνουμε ότι το τζίνσενγκ μπορεί να βοηθήσει. Εκτός αυτού, το τζίνσενγκ εμποδίζει την απελευθέρωση ντοπαμίνης, που αποτελεί το κύριο χημικό που κάνει τον καπνιστή να νιώθει ικανοποίηση και αποτοξινώνει τον οργανισμό και τους πνεύμονες. Μπορείτε να το λάβετε σε συμπληρώματα ή να μασήσετε ένα μικρό κομμάτι της ρίζας του, αν και είναι λίγο πικρή, ή ακόμη και να το προσθέσετε στη σαλάτα σας.

Λαχανικά

Το καρότο, το αγγούρι, το κολοκυθάκι, η μελιτζάνα είναι επίσης κάποια από τα λαχανικά που «χαλάνε» τη γεύση του τσιγάρου, όπως συμβαίνει και με τα γαλακτοκομικά. Δοκιμάστε να τα κόψετε σε στικ και να τα μασουλήσετε την ώρα που θα επιθυμούσατε ένα τσιγάρο, έτσι ώστε να ξεγελάσετε τον εαυτό σας.

Τζίντζερ

Άλλη μια ρίζα που είναι με το μέρος σας, το τζίντζερ, ή αλλιώς πιπερόριζα, μπορεί να τιθασεύσει την ανάγκη για τσιγάρο. Τρίψτε το ή μασήστε ένα κομμάτι του για να διώξετε την επιθυμία σας, αλλά ταυτόχρονα να εξαλείψετε την παραπανίσια βλέννα στους πνεύμονές σας.

Αλμυρά σνακ

Αν και το πολύ αλάτι μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην αρτηριακή πίεση, εν προκειμένω φαίνεται πως τα αλμυρά σνακ, όπως το ποπ κορν ή οι ξηροί καρποί, μειώνουν την ανάγκη για τσιγάρο. Προσέξτε, μόνο, μην το παρακάνετε και αν έχετε ήδη υψηλή αρτηριακή πίεση, καλύτερα να τα αποφύγετε.

Ροφήματα βοτάνων

Τα ροφήματα αυτά, εκτός του ότι αποτοξινώνουν και ενυδατώνουν τον οργανισμό, στηρίζουν και τη μάχη κατά του καπνίσματος, μειώνοντας την επιθυμία. Προτιμήστε ροφήματα δυόσμου, χαμομήλι, τσάι κ.ο.κ., είτε μετά το φαγητό, είτε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, πάντα χωρίς ζάχαρη.

Αποφύγετε:

• Τους καφέδες, την μπίρα και όλες τις καταστάσεις που έχετε συνδέσει με το κάπνισμα, τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα. Αν βγείτε με τους φίλους σας για καφέ, προτιμήστε να πιείτε ένα χυμό ή καφέ με λιγότερη ζάχαρη.

• Τη ζάχαρη. Η γλυκόζη διεγείρει τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ευχαρίστηση και την απόλαυση, κάτι που μπορεί να αυξήσει την επιθυμία σας.

• Τροφές που έχετε συνδυάσει με το τσιγάρο. Αν, για παράδειγμα, ένα σοκολατένιο κέικ σας φέρνει επιθυμία για τσιγάρο, τότε αποφύγετε να το καταναλώνετε αρχικά.

• Το αλκοόλ. Μείνετε μακριά του το πρώτο διάστημα κι έπειτα περιορίστε το σε 2-3 ποτά, την εβδομάδα. Εκτός του ότι οι περισσότεροι το έχουν συνδυάσει με τσιγάρο, το αλκοόλ είναι γνωστό ότι μας χαλαρώνει, ρίχνει τις άμυνες και μπορεί να μας καταστήσει αδύναμους απέναντι στο τσιγάρο.

Tags

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.