Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

No products in the cart.

No products in the cart.

No products in the cart.

Νέα έρευνα: κρέας και δυσμηνόρροια

Ίσως πρόκειται για έναν συσχετισμό που δεν θα κάνατε ποτέ, αλλά σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η κατανάλωση κρέατος μπορεί να επηρεάσει και τους πόνους περιόδου στις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας. Η αλήθεια είναι ότι μέσα από το ιστορικό που παίρνω κι εγώ ως διαιτολόγος-διατροφολόγος με εξειδίκευση στα αυτοάνοσα και την κλινική διατροφή και μετεκπαίδευση στη φυτοφαγία, στα άτομα που με επισκέπτονται, έχω διαπιστώσει ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν πολύ κρέας αναφέρουν πόνους στην περίοδο, κάτι το οποίο δεν βλέπω τόσο συχνά στις περιπτώσεις γυναικών που απέχουν από το κρέας και τώρα έρχεται μελέτη να το επιβεβαιώσει.

Η διατροφή που είναι πλούσια σε τροφές που προκαλούν φλεγμονή, όπως κρέας, αλάτι, ζάχαρη, λιπαρά, ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, αυξάνει τη σοβαρότητα των πόνων περιόδου, σύμφωνα με μελέτη τα ευρήματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο NAMS Annual Meeting. Το 90% των ενήλικων γυναικών βιώνει αυτούς τους πόνους, με πολλές να παίρνουν φάρμακα για να το ελέγξουν, με μικρή αποτελεσματικότητα.

Η Serah Sannoh, BS, απόφοιτος Δημόσιας Υγείας από το Rutgers University-New Brunswick στο New Jersey ξεκίνησε να διερευνά το θέμα με στόχο να δει αν παράγοντες που αφορούν τον τρόπο ζωής, όπως η διατροφή, θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε δυσμηνόρροια. Τα ευρήματα έδειξαν ότι το κρέας, τα λιπαρά, η ζάχαρη και το αλάτι, που γνωρίζαμε ότι αποτελούν επιβαρυντικές τροφές, πράγματι επηρεάζουν, αλλά στην εξίσωση προστέθηκαν και τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία όπως ξέρουμε, αυξάνουν τη φλεγμονή –ενώ τα ωμέγα-3 τη μειώνουν.

Αυτό το εύρημα είναι σημαντικό γιατί οι κράμπες περιόδου πυροδοτούνται από τις ποσταγλανδίνες, που είναι χημικοί αγγελιοφόροι ενεργοί σε φλεγμονώδεις αποκρίσεις. Μια διατροφή υψηλή σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα και σε φλεγμονώδεις τροφές αυξάνουν την παρουσία ποσταγλανδίνων στον οργανισμό, οδηγώντας σε περισσότερες συσπάσεις της μήτρας.

Σύμφωνα με παλιότερη μελέτη του 2000, δημοσιευμένη στο Obstetrics and Gynecology, μια χορτοφαγική διατροφή με χαμηλά λιπαρά φάνηκε να σχετίζεται με αυξημένα επίπεδα της ορμόνης SHBG στο αίμα (ορμόνη που ελέγχει τα επίπεδα τεστοστερόνης, διϋδροτεστοστερόνης και οιστραδιόλης) και με μείωση στο βάρος του σώματος, τη διάρκεια και την ένταση της δυσμηνόρροιας, όπως και τη διάρκεια των προεμμηνορυσιακών συμπτωμάτων. Οι επιδράσεις, αυτές, σύμφωνα με τους ερευνητές, φαίνεται να σχετίζονται με τις διατροφικές επιδράσεις στη δραστηριότητα των οιστρογόνων.

Φυσική αντιμετώπιση και φυτοφαγία
Μια διατροφή κατά βάση φυτοφαγική, με αποφυγή τροφών όπως κόκκινο κρέας, τηγανητές πατάτες και με έμφαση σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια και φυτικές τροφές εν γένει, φαίνεται ότι μπορεί να βοηθήσει στον πόνο, καθώς η διασύνδεση μεταξύ δυσμηνόρροιας και διατροφής είναι μεγάλη. Το τζίντζερ, επίσης, έχει φανεί ότι παίζει σημαντικό ρόλο σύμφωνα με έρευνες, αφού σύμφωνα με τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη μελέτη που έχει δημοσιευτεί στο Journal of Pakistan Medical Association, γυναίκες που έλαβαν ¼ κουταλάκι του γλυκού σκόνη τζίντζερ 3 φορές την ημέρα κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων ημερών της περιόδου, η ένταση του πόνου φαίνεται να έπεσε από τα 7 στα 10 στο 5 στα 10 (δείτε περισσότερα εδώ). Κι αν θέλετε να δείτε πιο αναλυτικά τι χρειάζεται ο οργανισμός μιας γυναίκας διατροφικά στις διάφορες φάσεις του κύκλου, δείτε εδώ και μάθετε για την τεχνική seed cycling, μια ολιστική πρακτική που βασίζεται στην κατανάλωση σπόρων στις διαφορετικές φάσεις του κύκλου, οι οποίοι συμβάλλουν στην εξισορρόπηση των ορμονών και τη μείωση των δυσάρεστων συμπτωμάτων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι και στην περίπτωση των ινομυωμάτων, η φυσική αντιμετώπιση μπορεί να βοηθήσει. Μ ια plant-based διατροφή, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ολική άλεση, όσπρια, βότανα, μπαχαρικά, σπόρους και ξηρούς καρπούς είναι η καλύτερη επιλογή, αν υποθέσουμε ότι τα ινομυώματα είναι το αποτέλεσμα μιας χρόνιας φλεγμονής στον οργανισμό και γνωρίζοντας ότι οι γυναίκες που τα παρουσιάζουν, έχουν υψηλή κατανάλωση μοσχαρίσιου και χοιρινού κρέατος και μικρότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.  Δείτε περισσότερα εδώ.

Χρειάζονται, φυσικά, περισσότερες μελέτες για την επίδραση της διατροφής στους πόνους περιόδου, ώστε οι γυναίκες να είναι ενημερωμένες και να κάνουν τις απαραίτητες βελτιώσεις για έναν πιο ανώδυνο κύκλο, αλλά μια ασφαλής και σίγουρη σύσταση είναι και η κατά βάση φυτοφαγική διατροφή με αποφυγή όλων των φλεγμονωδών τροφών.


Πηγές

Sannoh S. The effects of diet on menstrual pain. Abstract presented at: The North American Menopause Society annual meeting; October 12-15, 2022; Atlanta, GA.

Barnard ND, Scialli AR, Hurlock D, Bertron P. Diet and sex-hormone binding globulin, dysmenorrhea, and premenstrual symptoms. Obstet Gynecol. 2000;95(2):245-50. doi:10.1016/s0029-7844(99)00525-6

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.