Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

No products in the cart.

No products in the cart.

No products in the cart.

Πώς ωφελεί η φυτοφαγία την εμμηνόπαυση;

1 min reading time

Η εμμηνόπαυση δεν είναι η καλύτερη φάση στη ζωή μιας γυναίκας. Με το τέλος της αναπαραγωγικής ηλικίας, σταματά η έμμηνος ρύση και οι ωοθήκες σταματούν να παράγουν γυναικείες ορμόνες, κάτι που συμβαίνει κατά μέσο όρο στην ηλικία των 50, αλλά μπορεί να συμβεί τόσο νωρίτερα, όσο και αργότερα.

Σε αυτή τη φάση, η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών παρουσιάζει συμπτώματα όπως εξάψεις, ταχυκαρδίες, εφιδρώσεις, πονοκεφάλους, υπέρταση, αύξηση λίπους και βάρους, πόνους, αϋπνίες, νευρικότητα, κατάθλιψη, διαταραχές μνήμης, κολπική ξηρότητα μυαλγίες, αρθραλγίες, μείωση σεξουαλικής επιθυμίας και πολλά ακόμη, που διαφέρουν για την κάθε γυναίκα ως προς την ένταση και την εμφάνιση.

Νέα μελέτη, ωστόσο, έδειξε ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της διατροφής και της βελτίωσης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μια vegan διατροφή, πλούσια σε σόγια, μπορεί να μειώσει τον αριθμό των αγγειοκινητικών συμπτωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των εξάψεων, για τις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε από την North American Menopause Society στο journal Menopause, με επικεφαλής τον Neal Barnard (πρόεδρο της Physicians Committee και αναπληρωτή καθηγητή στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου George Washington) και στο πλαίσιο αυτής, οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που παρουσίαζαν 2 ή περισσότερες εξάψεις την ημέρα, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η ομάδα παρέμβασης ακολουθούσε plant-based διατροφή χαμηλή σε λιπαρά, ενώ στην καθημερινή διατροφή συμπεριλαμβανόταν μισό φλιτζάνι φασόλια σόγιας, τα οποία πρόσθεταν στη σούπα ή τη σαλάτα.

Στο μεταξύ, η ομάδα ελέγχου διατήρησε τις καθιερωμένες διατροφικές συνήθειες για 12 εβδομάδες. Οι ερευνητές κατέγραψαν τη συχνότητα και την ένταση των σωματικών, αγγειοκινητικών, ψυχοκοινωνικών και σεξουαλικών συμπτωμάτων και οδηγήθηκαν στα συμπεράσματά τους.

Βάσει των δεδομένων, λοιπόν, η μελέτη έδειξε ότι μια vegan διατροφή, πλούσια σε σόγια, μπορεί να μειώσει τις εξάψεις μέτριας αλλά και σοβαρής έντασης, κατά 84%, από περίπου 5 την ημέρα σε λιγότερο από 1.

Σχεδόν το 60% των γυναικών διαπίστωσε ότι οι εξάψεις μέτριας και σοβαρής έντασης σχεδόν εξαφανίστηκαν κατά τη διάρκεια των 12 εβδομάδων της μελέτης, ενώ όλων των ειδών οι εξάψεις μειώθηκαν κατά 79%.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης, τα αποτελέσματα αυτά είναι πολύ σημαντικά για τις γυναίκες άνω των 45, καθώς μπορούν να έχουν σημαντική ανακούφιση από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, με φυσικό τρόπο, χωρίς χάπια.

Οι συμμετέχουσες, μάλιστα, ανέφεραν βελτίωση στη διάθεση, τον ύπνο, τα επίπεδα ενέργειας, ενώ κάποιες είδαν διαφορά στην πέψη και στην απώλεια βάρους.

Να σημειώσουμε ότι και προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι η σόγια μπορεί να είναι ωφέλιμη, γι’ αυτό άλλωστε ενσωματώθηκε και στη διατροφή εν προκειμένω.

Αυτό που έχει σημασία, σύμφωνα και με τους ερευνητές είναι ο συνδυασμός της φυτοφαγίας με τη σόγια, ο οποίος έδειξε σημαντική βελτίωση στην ποιότητα ζωής των μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών.

Αν βρίσκεστε, λοιπόν, σε αυτή τη φάση της ζωής σας, ίσως είναι μια καλή στιγμή να στραφείτε σε ένα φυτοφαγικό μοντέλο διατροφής, με την καθοδήγηση ειδικού, ώστε το διατροφικό σας πλάνο να είναι προσαρμοσμένο στις δικές σας ανάγκες και θέματα υγείας και να σας ανακουφίσει από τα προβλήματα της εμμηνόπαυσης, με τον καλύτερο και πιο φυσικό τρόπο.

Πηγή
Barnard, N.D., et al. (2021) The Women’s Study for the Alleviation of Vasomotor Symptoms (WAVS) a randomized, controlled trial of a plant-based diet and whole soybeans for postmenopausal women. Menopause. doi.org/10.1097/GME.0000000000001812.