Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

No products in the cart.

No products in the cart.

No products in the cart.

Διατροφή και προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο: ποιες τροφές μπορούν να βοηθήσουν

Στις λίγες ημέρες που προηγούνται της περιόδου, πολλές γυναίκες παρουσιάζουν συμπτώματα προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου (PMS), όπως πονοκέφαλο, πονεμένους μύες, ευαισθησία στο στήθος, στη μέση, πρήξιμο και μια γενικότερη ενόχληση. Για πολλές, τα συμπτώματα αυτά είναι «βατά», για άλλες, όμως, μπορεί να είναι μέχρι και βασανιστικά.

Σύμφωνα με στοιχεία, περίπου το 85% των γυναικών πριν την εμμηνόπαυση παρουσιάζει τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω συμπτώματα πριν την περίοδο, τα οποία εκτός από σωματικά, είναι και ψυχολογικά, με αισθήματα μελαγχολίας, θυμού, άγχους και μειωμένη εγρήγορση να τις καταβάλλουν. Ένας από τους λόγους ύπαρξης αυτών των συμπτωμάτων είναι ο ορμονικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων συναντάμε και αλλαγές στα επίπεδα της σεροτονίνης, που επηρεάζει τη διάθεση.

Αν και υπάρχουν πολλά φάρμακα για να ξεπεράσει κανείς τα συμπτώματα αυτά όταν είναι έντονα, το καλύτερο είναι να στραφούμε πρώτα στη φύση και τη διατροφή και να δούμε τι μπορούν να κάνουν εν προκειμένω κάποιες τροφές για εμάς.

Γιαούρτι

Το ασβέστιο που καταναλώνουμε με το γιαούρτι, φαίνεται πως, σύμφωνα με έρευνες, βοηθά στην καταπράυνση των συμπτωμάτων του PMS. Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, οι γυναίκες που πρόσθεταν το γιαούρτι στη διατροφή τους ή κατανάλωναν γενικότερα μερίδες γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά καθημερινά, μείωσαν την πιθανότητα εμφάνισης συμπτωμάτων κατά 50%. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι οι γυναίκες που πάσχουν από το σύνδρομο, συνήθως έχουν ανισορροπία στο ασβέστιο και παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα οστεοπόρωσης στο μέλλον. Το γάλα είναι επίσης μια καλή επιλογή, ενώ αν απέχετε από γαλακτοκομικά, διαφορετική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Obstetrics and Gynecology έδειξε ότι και τα συμπληρώματα ασβεστίου είναι αποτελεσματικά.

Βρώμη

Η βρώμη στο πρωινό βοηθά στη μείωση της χοληστερίνης και στην υπέρταση, σύμφωνα με δημοσίευση στο American Journal of Clinical Nutrition, ενώ η κατανάλωσή της κάνει καλό και στη μείωση του κοιλιακού λίπους, αλλά και στο συκώτι. Μαζί με αυτά, προσθέστε και την περιεκτικότητά της σε μαγγάνιο, ένα μέταλλο που όταν βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, συνδέεται με πόνο, κράμπες και κακή διάθεση και βάλτε τη πιο εντατικά στη διατροφή σας.

Κάσιους

Εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και καλών λιπαρών, τα κάσιους κάνουν καλό στην καρδιά και σταθεροποιούν το σάκχαρο στο αίμα. Ο ψευδάργυρός τους, όμως, είναι το «όπλο» σας κατά των συμπτωμάτων του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου, ο οποίος βοηθά το ανοσοποιητικό να παραμείνει δυνατό και παίζει ρόλο στην αντιμετώπιση του πόνου.

Τόνος

Η βιταμίνη D του τόνου είναι αυτή που τον βοηθά να μπει στη λίστα, καθώς είναι σημαντική για την υγεία των οστών, βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου, ενώ προστατεύει και από τα δυσάρεστα συμπτώματα πριν την περίοδο. Οι γυναίκες με έντονα συμπτώματα PMS φαίνεται να παρουσιάζουν έλλειψη βιταμίνης D, γι’ αυτό ελέγξτε τα επίπεδά της στον οργανισμό σας κι αν δεν σας αρέσει ο τόνος, δοκιμάστε να βγείτε στον ήλιο για τουλάχιστον 15 λεπτά, να φάτε μανιτάρια, κρόκους αβγών και τροφές ενισχυμένες με τη βιταμίνη αυτή.

Σέσκουλο

Εκτός των υπόλοιπων οφελών του (μειώνει την αρτηριακή πίεση, προστατεύει από την οστεοπόρωση και την παχυσαρκία), το σέσκουλο βοηθά στην αντιμετώπιση του πόνου και του φουσκώματος, όπως και στην κατακράτηση υγρών, χάρη στο μαγνήσιο που περιέχει. Συν τοις άλλοις, φαίνεται πως το μαγνήσιο παίζει ρόλο στις αλλαγές της διάθεσης, γι’ αυτό φροντίστε να το βάλετε στη διατροφή σας. Θα σας βοηθήσει.

Τσάι

Όταν τα συμπτώματα αυτά σας ταλαιπωρούν, ένα φλιτζάνι τσάι μπορεί να κάνει θαύματα, αφού μπορεί να σας χαλαρώσει, βοηθώντας ταυτόχρονα στη συγκέντρωση και την πνευματική οξύτητα. Με άλλα λόγια, μπορεί να βοηθήσει στις εναλλαγές διάθεσης, ενώ η χαλαρωτική του δράση θα σας ανακουφίσει από τον πόνο και μακροπρόθεσμα, η κατανάλωσή του θα κάνει καλό στην καρδιά, στο σάκχαρο του αίματος και θα σας προφυλάξει από την παχυσαρκία και τον καρκίνο. Καταναλώστε το σκέτο και μην αγχώνεστε για την περιεκτικότητά του σε καφεΐνη. Δεν σας επηρεάζει εν προκειμένω.

Μπανάνες

Η περιεκτικότητά της σε L-τρυπτοφάνη μπορεί να βοηθήσει στις περιπτώσεις εναλλαγών διάθεσης, που είναι πολύ συνηθισμένες πριν την περίοδο. Η L-τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που μετατρέπεται σε σεροτονίνη στον οργανισμό, που σημαίνει ότι όταν υπάρχει στη διατροφή, ρυθμίζει τη διάθεση και τα συναισθήματα, όπως επίσης και τον ύπνο, που είναι σημαντικός στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων. Παίζει, επίσης, σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα φτιάξετε smoothie μην ξεχάσετε την μπανάνα!

Κρόκος Κοζάνης

Αποτελεί δημοφιλές μπαχαρικό, γνωστό και ως σαφράν σε όλο τον κόσμο, το οποίο παρουσιάζει πλήθος οφελών στον ανθρώπινο οργανισμό. Η κατανάλωσή του έχει συνδεθεί με καλύτερο ύπνο, αντιμετώπιση του άσθματος, ακόμη και καταπράυνση των συμπτωμάτων του Αλτσχάιμερ, ενώ μελέτη που έχει δημοσιευτεί στο International Journal of Obstetrics and Gynaecology αναφέρει ότι οι γυναίκες που τον κατανάλωναν καθημερινά, παρουσίαζαν πιο ήπιας έντασης συμπτώματα πριν την περίοδο.

Τι να αποφεύγετε:

-Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, όπως επεξεργασμένο κρέας, αλλαντικά, έτοιμες σούπες κ.ο.κ., καθώς αυξάνουν το αίσθημα φουσκώματος λόγω της κατακράτησης υγρών.

-Γλυκά και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά που επίσης οδηγούν σε φούσκωμα.

-Λιπαρές τροφές, για τον ίδιο λόγο.

-Αλκοόλ, καθώς έχει συνδεθεί, σύμφωνα με κάποιες μελέτες, με πιο έντονα συμπτώματα προεμμηνορρυσιακού συδρόμου.

Tags

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.