Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

Μύρτιλα και μνήμη

Τα μύρτιλα και όλη η οικογένεια των μούρων συνολικά αποτελούν μια σημαντική προσθήκη σε μια κατά βάση φυτοφαγική διατροφή, καθώς είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Ειδικά τα μύρτιλα, μάλιστα, βρίσκονται στην κορυφή, με πάνω από 10 χιλιάδες αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, που σημαίνει ότι έχουν σημαντικά οφέλη στην υγεία μας.

Πέρα, όμως, από την αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση τους για την οποία φημίζονται, μπορούν σημαντικά να αυξήσουν τη γνωστική μας απόδοση και μάλιστα μέσα σε ώρες από την κατανάλωσή τους.

Ψάχνοντας τη βιβλιογραφία για μελέτες σε μούρα, υπάρχουν πολλά ευρήματα, τα οποία, μάλιστα, κατέγραψε σε άρθρο του ο Dr. Michael Greger M.D. FACLM στο nutritionfacts.org. Υπάρχουν, λοιπόν, μελέτες σχετικά με τα συμπληρώματα μούρων, που δείχνουν πώς μπορούν να περιορίσουν την αρνητική επίδραση μιας διατροφής πλούσιας σε κορεσμένα λιπαρά στον εγκέφαλο και τη συμπεριφορά σε ποντίκια.

Υπάρχουν, επίσης, μελέτες που δείχνουν ότι συμπληρώματα με βάση τα μούρα μπορούν να βελτιώσουν τη γνωστική λειτουργία στους συμμετέχοντες, σε σχέση με το placebo group, αν και τα αποτελέσματα σε πολλές από αυτές δεν είναι τόσο έγκυρα όσο φαίνονται. Έπειτα, υπάρχουν μελέτες με πραγματικά μούρα σε ανθρώπους, που μπορεί, όμως, να έχουν χρηματοδοτηθεί από τη βιομηχανία και οι παραλληλισμοί των οφελών των μούρων γίνονται σε σχέση με ζαχαρωτά, οπότε τα οφέλη τους σίγουρα θα είναι ανώτερα.

Πέρα, όμως, απ’ όλα αυτά, που καλό είναι να έχετε στο νου σας, ειδικά όταν αφορά έρευνες για τρόφιμα που η βιομηχανία θέλει να απενοχοποιήσει, υπάρχουν και έρευνες που δείχνουν ξεκάθαρα ότι τα μούρα φαίνεται να καθυστερούν τη γήρανση του εγκεφάλου μέχρι και 2,5 χρόνια, όπως φάνηκε στην Harvard Study. Και για να αποδειχτεί ότι η δράση αυτή όντως οφειλόταν στα μούρα, οι ερευνητές το μελέτησαν και βρήκαν ότι το συμπλήρωμα με μύρτιλα πράγματι βελτιώνει τη μνήμη των μεγαλύτερων ενηλίκων σε μόλις 12 εβδομάδες. Όσον αφορά τη δοσολογία, όμως, ήταν ίση με κατανάλωση 6 φλιτζανιών άγριων μύρτιλων την ημέρα, δηλαδή μια όχι και τόσο ρεαλιστική δόση.

Τι θα συμβεί, όμως, αν καταναλώνουμε 1 φλιτζάνι μύρτιλα την ημέρα; Οι ερευνητές βρήκαν ότι η προσθήκη ποσοτήτων που μπορούμε να προσαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας, μπορούν να βελτιώσουν κάποιες πτυχές της γνωστικής λειτουργίας σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, όπως τη μακροπρόθεσμη μνήμη. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα πιο πολλά λάθη, η ομάδα placebo τα πήγε χειρότερα, ενώ η ομάδα με τα μύρτιλα καλύτερα, κάτι που απεικονίζεται και με την τεχνολογία τομογραφίας εγκεφάλου, η οποία δείχνει αυξημένη ροή στις περιοχές του εγκεφάλου που προέχρεται από την κατανάλωση μύρτιλων.

Όσον αφορά τα παιδιά, οι ερευνητές πραγματοποίησαν τυχαιοποιημένη, διπλή-τυφλή μελέτη με placebo, συγκρίνοντας τις ομάδες που λάμβαναν 1 φλιτζάνι μύρτιλα, 2 φλιτζάνια μύρτιλα ή καθόλου. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η γνωστική απόδοση και των παιδιών παρουσίασε βελτίωση, κι ότι όσο περισσότερα μύρτιλα έτρωγαν, τόσο το καλύτερο. Κι αυτό, μάλιστα, φάνηκε όχι έπειτα από 12 εβδομάδες κατανάλωσης μούρων, αλλά μέσα σε ώρες από ένα γεύμα που περιείχε μύρτιλα.

Δοκιμάστε τα, λοιπόν, στο πρωινό, σε μικρούς και μεγάλους, ειδικά όταν είναι περίοδος εξετάσεων και πίεσης.

Πηγές
https://nutritionfacts.org/2022/08/30/one-daily-cup-of-blueberries-found-to-improve-cognition/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29019360/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22535616/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20047325/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28283823/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26437830/

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.