Αλκιβιάδου 185, Πειραιάς

 

 

  210 45 36 144

 

Ακολουθήστε Μας

No products in the cart.

No products in the cart.

No products in the cart.

Τι να φάτε για να καταπραυνετε το hangover

To τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας είναι για τους περισσότερους ένα έντονο τριήμερο με πολλή διασκέδαση, μασκάρεμα, φαγητό και αλκοόλ. Δυστυχώς, όποιος το φτάσει στα όριά του, ενώ μπορεί να έχει περάσει αξέχαστα, την Τρίτη το πρωί σίγουρα θα το μετανιώνει, γι’ αυτό φροντίστε να καταναλώσετε με μέτρο το αλκοόλ, χωρίς να ξεπεράσετε τα 2-3 ποτά την ημέρα και να μην είστε ποτέ νηστικοί κατά την κατανάλωσή του.

Αν παρ’ όλ’ αυτά δεν τα καταφέρετε, τότε θα χρειαστεί να πάρετε τα μέτρα σας εκ των υστέρων, προκειμένου να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματά του, που μπορεί να περιλαμβάνουν ναυτία, ευαισθησία στο φως, πονοκέφαλο, δίψα, πονεμένους μυς, διάρροια, αδυναμία κ.ο.κ. Όλα τα παραπάνω οφείλονται στο μεταβολισμό του αλκοόλ στον ανθρώπινο οργανισμό, που μετατρέπεται σε ακεταλδεΰδη, την οποία το συκώτι δεν μπορεί να μετατρέψει ολόκληρη, ούτε γρήγορα, αν έχουμε καταναλώσει πολύ αλκοόλ, οδηγώντας σε παρενέργειες.

Η αλήθεια είναι ότι η «επιστήμη» του hangover, ή αλλιώς του συνδρόμου υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, δεν έχει μελετηθεί επαρκώς, γι’ αυτό η κάθε χώρα και ο κάθε άνθρωπος ξεχωριστά βρίσκει το δικό του γιατρικό. Παρ’ όλο που κανένα γεύμα ή ποτό δεν μπορεί να το θεραπεύσει, κάποιες τροφές είναι πιο αποτελεσματικές από άλλες.

Αν ξυπνήσετε, λοιπόν, με έντονο πονοκέφαλο, αποκαταστήστε την ενέργειά σας με τα απαραίτητα υγρά και με συστατικά όπως βιταμίνες, αμινοξέα, φρουκτόζη και μέταλλα, τα οποία μπορούν να διασπάσουν τις τοξίνες ή τουλάχιστον να μειώσουν την αρνητική αντίδραση στα χημικά του αλκοόλ. Τα παρακάτω θα σας βοηθήσουν.

Τροφές πλούσιες σε κάλιο
Το κάλιο είναι ένας σημαντικός ηλεκτρολύτης, ο οποίος συχνά μειώνεται με την κατανάλωση αλκοόλ, λόγω της διουρητικής δράσης του. Για να αποκαταστήσετε τα επίπεδά του, μπορείτε να καταναλώσετε τροφές όπως μπανάνες, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, δαμάσκηνα, χουρμάδες κ.ο.κ. Αν, όμως, δεν σας ελκύουν τέτοιες τροφές το πρωί, δοκιμάστε να φτιάξετε ένα smoothie με γιαούρτι, το οποίο επίσης είναι πλούσιο σε κάλιο, και τα παραπάνω, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Αβγά
Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε κυστεΐνη και ταυρίνη, τα αβγά μπορούν να βοηθήσουν σε ένα βαθμό, Η ταυρίνη προωθεί τη λειτουργία του ήπατος και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ηπατικών παθήσεων, ενώ η κυστεΐνη διασπά την ακεταλδεΰδη, η οποία προκαλεί και τον πονοκέφαλο.

Κοτόσουπα με νουντλς
Η κοτόσουπα είναι ιδανική όταν είμαστε άρρωστοι, αλλά και σε τέτοιες περιπτώσεις καταπραΰνει το στομάχι με τον ίδιο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα αποκαθιστά τα επίπεδα νερού και νατρίου στον οργανισμό. Ακόμα, το κοτόπουλο περιέχει κυστεΐνη, η οποία χαρίζει στο συκώτι την ώθηση που χρειάζεται. Αν πρόκειται να φάτε έξω, μια καλή επιλογή είναι και η ιαπωνική σούπα miso, που μπορεί να σας ενυδατώσει αποτελεσματικά, να αποκαταστήσει το νάτριο και ταυτόχρονα να βοηθήσει στην πέψη, χάρη στο miso, που είναι μια πάστα από σόγια που έχει υποστεί ζύμωση.

Κράκερ ή τοστ με μέλι
Επιλέξτε κράκερ ή ψωμί ολικής άλεσης και πασπαλίστε τα με λίγο μέλι. Η καλή επιλογή υδατανθράκων θα βοηθήσει να αυξηθεί το σάκχαρο του αίματος χωρίς να νιώσετε ανακατωσούρα και θα σας χαρίσει ενέργεια. Φροντίστε, μόνο, να καταναλώσετε λίγη πρωτεΐνη αργότερα, όπως π.χ. ξηρούς καρπούς, αβγό κ.ο.κ. έτσι ώστε να ισορροπήσετε τα σκαμπανεβάσματα του σακχάρου.

Βρώμη
Ένα μπολ βρώμης το πρωί μετά από μια μακρά νύχτα με αλκοόλ θα σας χαρίσει θρεπτικά στοιχεία, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο. Εκτός αυτού, όμως, θα βοηθήσει στην εξουδετέρωση των οξέων στον οργανισμό και θα αυξήσει το σάκχαρο του αίματος, χαρίζοντάς σας άμεση ενέργεια που τόσο χρειάζεστε.

Τι να πιείτε
Το νερό πρέπει να είναι το κύριο μέλημά σας, όταν ξυπνάτε με πονοκέφαλο από hangover, αλλά και πριν πάτε για ύπνο, αν θέλετε να προλάβετε κάποια συμπτώματα. Ο λόγος είναι ότι το αλκοόλ είναι διουρητικό, που σημαίνει ότι διώχνει τα υγρά από το σώμα και τότε ο οργανισμός προσπαθεί να αντλήσει νερό από οποιαδήποτε διαθέσιμη πηγή, ακόμη και τον εγκέφαλο –εξού και ο πονοκέφαλος. Καλές επιλογές ενυδάτωσης είναι και το νερό καρύδας, το οποίο έχει ηλεκτρολύτες, όπως και τα ενεργειακά ποτά για τον ίδιο λόγο. Ένας φυσικός χυμός μήλου θα σας χαρίσει επίσης ενυδάτωση, ενέργεια και βιταμίνες, ενώ ένα τσάι τζίντζερ μπορεί να καταπραΰνει τη ναυτία και τις στομαχικές διαταραχές.

Tags

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.